19 Juli


Älskade Colin och vännen Rima ♥




Nu är han 7v och några dagar :)
Imorgon bitti ska vi till helsestasjonen (BVC) för 6veckors kontroll.
Våran tid blev uppskjuten, men nu är det dags! Vi måste kolla upp om våran lille är laktosintolerant :(
Hoppas jag verkligen inte! Men så fort han äter så kommer allting upp i stort sett, under en längre tid.
Vet ju självklart om att det är vanligt att dom spyr lite o så. Men här får man definera "lite"...
Man får KONSTANT går med handduk på sig eller bara vara beredd på o byta kläder.
Visst, han går upp och växer fint. Men jag är ju mamma så oroar ju mig :P hehe

Men i övrigt så är han exemplarisk!
Han är lugn, han anpassar sig efter alla, skriker inte i onödan etc.
Jag & Colin åkte till Rima för två dagar sen. Och hon o Natha var helt förundrade hur lugn han var :)

Jag & Trym har ju vant honom vid att det är besök och liv runt omkring honom. För varför ska vi tassa runt
när han ska sova? Det blir ju bara jobbigt för oss!

Colin fortsätter även med samma sovrutiner :)
Somnar mellan 20.30-22 och sover till tidigast 04.30.
Sen 3timmar till efter det.
Så nu hinner jag bli mer utvilad, känns superskönt!


Haha,  apropå handdukar...
Igår tvättade jag 60* tvätt och var tvungen o använda HELA lägenheten, jag skämtar inte!! hahaha
Snacka om att man kände att man bodde i en tvättstuga :P
Det hängde handdukar precis överallt! På torkstativet självklart, sen på köksstolarna, kökslådor, köksluckor, köks"byrån", garderobsdörrarna, byrån i hallen, Colin's säng... hahaha!

Sen med sängen då,
Colin sover bra i sin säng (vi har satt på byssanlull, bed rockers, under så den gungar). Men inte så bra som han sover i sin vagn... Så har en all around barnsäng :P
Undrar då om han kanske känner att sängen är för stor? Andra som upplevt detsamma?


Oj, haha nu måste jag torka spyan han la på soffan :P!


Puss & Kram !

Kommentarer
Postat av: Karro

Roligt med update!:-)



Jag förstår dig helt angående din oro, man är väl extra hispig när det gäller första barnet. Inte direkt så man har ngt att jämföra med:-P Skönt att det finns utbildat folk man kan fråga om råd!



Arvid har aldrig haft några problem med att sova i sin säng, dock somnar han snabbare med en nalle eller två i famnen som håller honom sällskap och gör det hela mysigare! Känns nog tryggare helt enkelt :-)



Gott att ni alla tre får sova mer om nätterna! Det gör mycket om det blir någon timme extra:-)



Hej puss love <3

2011-07-19 @ 15:46:21
URL: http://haraldssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0